Bloedblaar op lip (venous lake)

Een bloedblaar is een steeds vaker voorkomende huidaandoening. De medische vakterm is venous lake of phlebectases. Het is  een goedaardig bloedblaartje, een met bloed gevulde holte, ontstaan door verwijding van fijne vaatjes. De bloedblaar is vaak gelokaliseerd aan de buitenkant van de onderlip, maar kan zich ook op andere plekken als het hoofd/hals gebied laten zien.

Een venous lake ziet eruit als een donkerblauw bultje, soms meer donkerpaars of bijna zwart. De oorzaak is niet geheel bekend, het kan spontaan ontstaan. Een bloedblaartje komt frequenter voor in de leeftijd van 40+. Jarenlang blootstelling aan zonlicht lijkt een belangrijke risicofactor.

Professionele behandelingen in Deventer

De beste zorg voor u

Ook na de behandeling ontvangt u de juiste zorg.

Geregistreerd huidtherapeut (NVH en KP)
Duygu is een ervaren huidtherapeut.

Vrijblijvend en gratis intakegesprek
Er zijn geen kosten aan verbonden.

Mogelijke behandelingen

Nd:YAG vaatlaser

De venous lake verdwijnt niet vanzelf maar is uitstekend te behandelen met de Nd:yag Laser 1064nm. Vaak is een venous lake na één behandeling al volledig verdwenen, soms kan er een tweede behandeling nodig zijn. Direct na de behandeling kleur deze donkerder en vormt zich vaak de volgende dag een korst, in de dagen erna verdwijnt het plekje geleidelijk.

Laser ontharen in Deventer

Ervaringen van onze klanten

Plan een gratis en vrijblijvend consult

Meer weten over de behandeling bij een bloedblaar in Deventer bij Laser & Huidkliniek Deventer? Vraag dan nu een gratis en vrijblijvend consult aan bij onze huidtherapeut. Zij vertelt u alles wat u wilt weten en geeft u een helder en eerlijk advies. Dit gesprek is altijd vrijblijvend en u zit nergens aan vast.

Voor vragen zijn wij telefonisch bereikbaar op (06) 135 132 44.